

Producer Letter: The Next Update
#81
Posted July 19 2013 - 06:32 AM

Need some advice on your next Mech_ Check out this thread!
#82
Posted July 19 2013 - 07:01 AM


#83
Posted July 19 2013 - 07:07 AM
#84
Posted July 19 2013 - 07:19 AM

#85
Posted July 19 2013 - 07:22 AM

#86
Posted July 19 2013 - 07:28 AM
#87
Posted July 19 2013 - 07:42 AM
#88
Posted July 19 2013 - 08:01 AM
#89
Posted July 19 2013 - 08:06 AM
I've translated the main content of the Producer's Letter to Spanish. It may be of help for many Spanish speakers in here as well.
In case any of the mods/devs/publishers may think this post should be duplicated and/or moved to any other branch of the Hawken forums then, please, don't hesitate and feel free to do that.
--
- NUEVO: Sistema de Grupos - Reúnete con tus amigos antes de entrar en una partida y empezar a jugar todos juntos.
- NUEVO: Sistema Automático para Encontrar y Jugar Partidas en Grupo - Encuentra, de forma automática y más facilmente que nunca, una partida a la que poder unirte y jugar con un grupo de amigos.
- NUEVO: Nueva experiencia de usuario - Hemos añadido muchos más datos dentro del juego y nuevos menúes que ayudarán sirviéndoles de guía a jugadores de todos los niveles y que mejorarán su experiencia en el juego, enseñándoles y mostrándoles como obtener el máximo rendimiento en Hawken.
- NUEVO: Indicador de pertenencia a un Clán - La administración de los Clanes se efectuará desde el mismo sítio oficial de Hawken. Luego podrás ver como los álias de los miembros de tu Clán incluyen la etiqueta o siglas del mismo en el juego. Tal y cómo has estado viéndonos utilizar [HWK].
- NUEVO: Exceso de XP - ¿Has subido ya el nivel de uno de tus mechs al máximo_. Si es así, éste seguirá generando XP aunque podrás transferir ese exceso de XP hacia otro de tus mechs, según séa tu elección y subirle así de nivel más rápido.
- NUEVO: Mapa, "Last Eco" - Soporta todos los modos del juego. Pero no te pierdas entre la maleza.
- NUEVO: Entrenamiento Cooperativo contra Bots - Junto a otros 3 jugadores puedes jugar en línea y en modo cooperativo contra drones y mechs enemigos. ¿Ya seréis capaces de destruirles a todos_.
- NUEVO: Entrenamiento Offline en modo TDM - Si eres nuevo en HAWKEN pero quieres sentirte mejor con el juego antes de saltar a jugar partidas en vivo, prueba primero este modo de entrenamiento.
- NUEVO: Sistema de Progresión del Piloto - Ahora tu piloto también sube de nivel del mismo modo que lo hacen tus mechs, con esto dispondrás de más material aún para desbloquear.
- NUEVO: Sistema de Puesta a Punto - Se acabó el sistema de Optimizaciones y entra en acción el Sistema de Puesta a Punto, un sistema que aporta cierta exclusividad a cada sub-clase, ayudando en posteriores personalizaciones a nivel de juego con cada una de estas.
- NUEVO: Piéles de Élite - Ahora puedes reemplazar por completo el torso de tus mechs con pieles de reemplazo y con trabajos de pintura únicos; no sólamente con camuflajes.
- NUEVO: Bonos de Recompensa Diáriamente - Gana algunos bonos extra simplemente mostrando tu apoyo como jugador.
- NUEVO: Menúes Completamente Nuevos / IU - Una revisión completa del sistema de menúes y de la Iinterfase de Usuario.
- NUEVO: HUD Completamente Nuevo - Una revisión completa del estilo del HUD dentro del juego.
- NUEVO: Tutorial Básico - Tenemos un nuevo tutorial que ayudará los nuevos jugadores a familiarizarse con el juego mejor que nunca antes.
- NUEVO: Soporte Básico para Oculus Rift - Si cuentas con un Oculus Rift, ahora proporcionamos cuerto soporte básico de modo que podrás experimentar con HAWKEN de un modo nuevo y excitante.
- NUEVO: Sistema de Progresíon de tus Mechs - Revisado por completo con muchas más opciones para el jugador y más recompensas mientras sube el nivel de sus mechs, esto incluye material nuevo de trinca asociado a este nuevo sistema, van de la mano junto al Sistema de Progresión del Piloto.
- NUEVO: Sistema Automático para Encontrar y Jugar Partidas - Ahora se toman en cuenta más factores que antes y junto a otros pequeños detalles, como por ejemplo, un más avanzado equilibrio en los equipos, que mejorarán la experiencia del jugador incluso más aún, siempre estaremos pendientes de este sistema para determinar mejoras.
- NUEVO: Sistema de Mejoras Internas - Las Mejoras Internas dejan de basarse simplemente en valores estadísticos pero añadirán una nueva capa llena de significado a la personalización, modificando después el cómo juega la gente... ¿Qué tal el dar un giro de 180º en el aire_...
- NUEVO: Sistema de Ranuras para Objetos - No más Categorías de Objetos tal y como estaban previamente organizadas, los objetos cuentan con diferentes niveles de potencia de manera que los jugadores necesitarán decidirse entre bién equiparse con un mayor número de objetos aunque más débiles o bién con menos objetos que peguen un poquito más fuerte.
- NUEVO: Mech Clase C - Modo Fortificado - Cada una de las habilidades especiales de la Clase Pesada cuentan con algunos beneficios extra asociados a estas y además, los jugadores podrán propulsarse mientras usen este modo.
- Solución de errores, mejoras, optimizaciones, actualización de Efectos Especiales, nuevos interiores para las cabinas, un nuevo mech y sigue...
--
P.D. En principio, prefiero no utilizar la acepción robot en la traducción al Castellano o Español de la carta del Productor. Yo en Hawken preferiría personalmente utilizar Mech, Mecha o Meca; si así lo prefiriérais.
--
Thanks,
- The_Silencer.
Edited by The_Silencer, July 19 2013 - 08:08 AM.
.
"The difference between theory and practice is smaller in theory than it is in practice"
#90
Posted July 19 2013 - 08:48 AM
because bow ties are cool
#91
Posted July 19 2013 - 08:51 AM
OdinTheWise, on July 19 2013 - 08:48 AM, said:
Advanced Battalion will be getting an email notification. Clan support will be coming with everything else in the patch, unless it gets delayed for some reason.
ReachH said:
AsianJoyKiller, on July 02 2013 - 03:18 PM, said:
#92
Posted July 19 2013 - 08:56 AM
Advance Battalion. This just feels wrong to me. It feels like a step up in segregation. Who is on the short list and how exactly did they get there_ Time spent on the Advance Battalion roll-out could have been spent just refining timely patches. The game is still in Beta, the community should expect rough times and I am interested in being a part of that initial feedback on the patches when they are released to everyone. But, reading the second to final statement at the end of the letter, I realize you and your team are stretched thin and these lump sum patches are your current reality. I see that using community members that have a lot of free time to poke holes in coming patches will help out a lot but I just hope that it doesn't cause a great feeling of alienation to pilots that are not a part of AB.

#93
Posted July 19 2013 - 08:57 AM
Guiotine, on July 19 2013 - 08:51 AM, said:
OdinTheWise, on July 19 2013 - 08:48 AM, said:
Advanced Battalion will be getting an email notification. Clan support will be coming with everything else in the patch, unless it gets delayed for some reason.
because bow ties are cool
#94
Posted July 19 2013 - 09:03 AM
OdinTheWise, on July 19 2013 - 08:57 AM, said:
Guiotine, on July 19 2013 - 08:51 AM, said:
OdinTheWise, on July 19 2013 - 08:48 AM, said:
Advanced Battalion will be getting an email notification. Clan support will be coming with everything else in the patch, unless it gets delayed for some reason.
I think Hughes said it would start sometime this weekend barring any delays, so I guess if anyone was in the AB they would know by then.
Edited by Guiotine, July 19 2013 - 09:03 AM.
ReachH said:
AsianJoyKiller, on July 02 2013 - 03:18 PM, said:
#95
Posted July 19 2013 - 09:22 AM
BucketOfSkin, on July 19 2013 - 08:56 AM, said:
Advance Battalion. This just feels wrong to me. It feels like a step up in segregation. Who is on the short list and how exactly did they get there_ Time spent on the Advance Battalion roll-out could have been spent just refining timely patches. The game is still in Beta, the community should expect rough times and I am interested in being a part of that initial feedback on the patches when they are released to everyone. But, reading the second to final statement at the end of the letter, I realize you and your team are stretched thin and these lump sum patches are your current reality. I see that using community members that have a lot of free time to poke holes in coming patches will help out a lot but I just hope that it doesn't cause a great feeling of alienation to pilots that are not a part of AB.
From what I understand the Advanced Battalion won't be receiving special support or anything like that but rather a means for the team to increase their play tester base with a controlled group. The Advanced Battalion server will be for the upcoming patches that are in a rough state not fit for public play but looking for refinement in terms of balance and working mechanics.
This is actually a really good thing because this means more people will have hands-on time with the content and be able to provide proper feedback so adjustments can be made while that content is being worked on. As it stands now a lot of the time going back to fix something or balance it means time spent away from working on the next patch and the team isn't big enough to afford these kinds of distractions, especially when dealing with a content patch of this size. With Advanced Battalion that player group will be able to help ensure that content is better balanced and ready for the public when it hits.
Don't think of it like the developers running two separate games and modes but rather as a test realm. Maps can be played without textures, new weapons and mechs can be tested without all the audio and such functioning, and more.
#96
Posted July 19 2013 - 09:27 AM

#97
Posted July 19 2013 - 09:43 AM

-VocalMagic Croin//illal's wildlife
DaPheel, on October 26 2013 - 01:05 AM, said:
#98
Posted July 19 2013 - 10:28 AM
I'm excited to see of I get placed in that advanced testing group. I haven't been playing much recently, but -strongly- participated during alpha and earlier beta. Guess I'll watch my inbox.

To pronounce my name correctly, just pretend the 't' isn't there. You can also think of it as "Freno - [sodacan opening sound]"
#99
Posted July 19 2013 - 10:40 AM
I am excited, now I have to wait and that's hard heheh.
Looking forward to all of it!!
#100
Posted July 19 2013 - 10:51 AM
xXHadroncutterXx, on July 18 2013 - 03:08 PM, said:
Don't shed too many tears just yet, because you'll never know up front whether or not you'll even like these changes.
For all you know you could end up hating the new levelling/equipment system.
@Hughes : Aaah, i see the suggestions of having players pre-test patches has not gone unnoticed.
Very good; i think this is something that was sorely needed in the development cycle, because as much as this game is ADH's baby, having you guys test changes yourselves without outside consultancy of some sort is less than optimal.
As for the rest, i'll reserve my judgement for when this is rolled out; can't judge content you don't know.
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